1.09.2017

Nawyki czytelnicze #Tag



Najwspanialsza Tori nominowała mnie do Tagu o czytelniczych nawykach, więc jako dobra internetowa przyjaciółka oraz fanka jej twórczości, powinnam na to w końcu odpowiedzieć.

1. Czy masz w domu konkretne miejsce do czytania?
Tak. Jest to moje biurko, przy którym mogę spokojnie usiąść z kubkiem, szklanką, jakąś przekąską i czytać. Dodatkowa ciekawostka, nie umiem tego robić w pozycji leżącej, jak czytam książkę, muszę koniecznie siedzieć. 

2. Czy w trakcie czytania używasz zakładki, czy przypadkowych świstków papieru?
Na ogół mam zakładki w kubeczku na biurku, ale jeśli akurat nie mam jej pod ręką to używam paragonów, biletów do kina, albo zaginam róg kartki. 

3. Czy możesz po prostu skończyć czytać książkę? Czy musisz dojść do końca rozdziału, okrągłej liczby stron?
Rzadko się zdarza, bym przerwała książkę w losowym momencie. Wątek musi mnie naprawdę nudzić, żebym przerwała w środku. Zawsze dochodzę do końca rozdziału, bo wtedy zapewniam sobie nowy start i nie muszę się martwić zgubieniem w fabule. 

4. Czy pijesz albo jesz w trakcie czytania?
Zdarza się. Zawsze sięgam po książkę sporadycznie, nie szykuję sobie jedzenia i picia, jak przy okazji oglądania filmu, lub serialu. Ale jak mam ochotę na jedzenie i picie, to bardzo chętnie po to sięgam. I nigdy nie ubrudziłam książki... Nawet truskawkami, które są zdradliwe. 

5. Czy jesteś wielozdaniowa? Potrafisz słuchać muzyki lub oglądać film w trakcie czytania?
Nigdy nie oglądałam filmu w trakcie czytania. Prędzej słucham muzyki, ale wtedy skupiam się tylko na czytaniu i nawet nie zwracam uwagi, kiedy dany album się skończy. 

6. Czy czytasz jedną książkę, czy kilka naraz?
Jeszcze niedawno nie zaczynałam nowej książki, gdy nie skończyłam wcześniejszej. Teraz potrafię czytać maksymalnie trzy na raz, bo przy większej liczbie podejrzewam, że zwyczajnie prędzej czy później, bym się pogubiła. 

7. Czy czytasz w domu, czy gdziekolwiek?
Najwięcej czytam w domu, ponieważ na zewnątrz wychodzę zawsze w konkretnym celu. Nigdy nie czytałam w parku, poza tym u mnie w miasteczku nie ma za bardzo gdzie czytać, jeśli chodzi o lokacje zewnętrzne. 

8. Czytasz na głos, czy w myślach?
Oczywiście, że w myślach. Czasami czytam na głos, jak ktoś mnie o to prosi. 

9. Czy czytasz naprzód, poznając zakończenie? Pomijasz fragmenty książki?
Mam dziwny nawyk czytania ostatniego zdania, które definitywnie kończy historię. Wtedy jakoś czuję czy książka wywrze na mnie pozytywne wrażenie. Fragmenty ominęłam tylko raz w życiu i był to ostatni tom Darów Anioła, miłosne uniesienia Clary i Jace'a bardzo mnie w tej części nudziły. 

10. Czy zginasz grzbiet książki?
Przeważnie same się wyginają. Sama z własnej woli tego nie robię, ale jak już mi się zagnie grzbiet to nie rozpaczam nad tym. 

Teraz pora nominacji. Chciałabym poznać odpowiedzi:
Rude Pióro
Książkowy Świat Wyobraźni
Biblioteka Feniksa
Z góry przepraszam, ale mam ustawioną blokadę kopiowania tekstu i jeśli nie będzie wam się chciało przepisywać pytań, to z pewnością znajdziecie je w Internecie, a jeśli nie, to napiszcie i jakoś je wam prześlę :)

6 komentarzy:

  1. Błagam Cię, przeczytałam ostatnią stronę w "Imperium burz", na które tyle czekałam i od ponad miesiąca leży na półce, bo nie mogę się za nią zabrać przez tą stronę, zniechęciłam się spojlerując sobie tak ważny wątek. Przyjaciele mi mówią, że jestem w tym sadyatką, może to i racja xD Nie jestem wspaniała, ale dziękuję, że tak sądzisz, to miłe ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wychodzi na to, że podświadomie kochamy spojlery xD
      Jesteś najwspanialsza i nic tego nie zmieni! :D

      Usuń
  2. Świetny tag :) Ja bym nie mogła czytać przy biurku, zazwyczaj muszę jakoś dziwnie się ułożyć razem z książką na łóżku, a i tak jest mi nie wygodnie..Zawsze czytam w myślach, bo nie lubię czytać na głos zaraz się mylę albo coś xD Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nasze kręgosłupy się kiedyś zemszczą xD
      Czytanie na głos to moja zmora ze szkoły. Kojarzy mi się z tymi lekcjami polskiego w podstawówce, kiedy był tekst i trzeba było czytać rzędami, albo wiekszy stres jak pani wybierała z listy. To było straszne xD

      Usuń
  3. Straszne mam zaległości na blogach i dopiero teraz zauważyłam, że mnie nominowałaś, bardzo dziękuję! :D Tag jest bardzo ciekawy, więc z przyjemnością go u siebie wykonam; chciałam nawet za jakiś czas przygotować post o swoich nawykach czytelniczych, więc te pytania będą jak znalazł :)
    Pozdrawiam,
    rude-pioro.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha. Ja to mam wyczucie :D
      Rozumiem Cię, sama miewam zaległości na blogach, bo jednak kiedy chcę coś przeczytać, to i zostawić po sobie jakiś komentarz, a niekiedy strasznie mi się nie chce.
      Czekam na Twoje odpowiedzi, bo czuję, że będą interesujące ;)

      Usuń

Szablon stworzony przez Arianę | Technologia Blogger | X X