25.09.2017

8 płyt godnych polecenia

Czasami przyłapuję się na tym, że mimo ogromnej miłości do muzyki, nie potrafię wskazać ulubionych piosenek.
Z tą notką nie miałam trudności, bo jeśli mam polecać jakąś płytę, oczywisty jest fakt, że dana składanka musi mnie zachwycić w całości. A najczęściej doświadczam sytuacji, kiedy na płycie podoba mi się zaledwie garstka utworów. 
Na poprzedniej odsłonie bloga ogromną popularnością cieszył się post o piosenkach. Tylko teraz nie pamiętam, czy to były moje ulubione, mało znane, a może jeszcze inne. Nie ważne. 
Postanowiłam podzielić się z wami ośmioma płytami, które zaliczyć mogę do ulubieńców i mam nadzieję trafić w wasze gusta, ponieważ starałam się wybierać te najbardziej uniwersalne, które nie powielają jednego schematu. 
Odpaliłam wszystkie po kolei i starałam się wczuć w losową osobę, słuchającą kompletnie obcych sobie wykonawców oraz zespołów, po czym stwierdzałam, czy sięgnęłabym po nie jeszcze raz.

 
1. Exile - Hurts 
Brytyjski duet wykonujący szeroką muzykę popową, połączenie końca lat 80' XX wieku oraz współczesne brzmienia. Jest to pierwsza ich płyta, którą pokochałam od początku do końca za zmieszanie synth popu, a także elektroniki, zachowując przy tym pewną dozę energii, którą chce się wypuścić podczas słuchania. Ilekroć ją wkładam do odtwarzacza, mam wrażenie, że ponownie ruszam w podróż do nieznanych mi miejsc. Poszczególne piosenki wywołują szereg emocji, które stopniowo, aż do samego końca, przeobrażają się w niemal depresyjne/smutne nastawienie. Uważam, że Exile posiada zamkniętą w sobie magię, do tej pory nie znaną człowiekowi. 
Jeszcze od siebie dodam pewną bardzo ważną rzecz, o której mówię, gdy tylko poruszam temat tejże płyty. Koniecznie zwróćcie uwagę na ostatni utwór - Help. Jeśli miałabym wskazać swoją ulubioną piosenkę wszech czasów, zdecydowanie mój wybór padłby na nią. 


2. Night Visions - Imagine Dragons 
Debiutancki album jednego z moich ulubionych zespołów, który zasłynął dzięki piosence Radioactive (znajdziecie ją na tym krążku). Imagine Dragons w każdej ze swoich płyt pokazują pewną mieszankę stylistyczną, dzięki czemu wszyscy znajdują coś dla siebie. Mój wybór padł na Night Visions, ponieważ, tak jak Hurts, zawiera w sobie gamę energii, jednak w tym przypadku jest to bardziej pozytywna energia, która skłania do działania. Osobiście puszczam ją zawsze, gdy mam zły dzień, albo kiedy muszę zrobić coś bardzo ważnego. Przy większości utworów nogi same rwą się do tańca na środku pokoju, co moim zdaniem jest niezwykłe. Żaden inny album nie potrafi wywołać we mnie tak pozytywnych wibracji oraz chęci do natychmiastowego działania i wręcz poprawienia swojego życia. 
Osobiście polecam przy odrabianiu matematyki, jeśli muzyka w tle wam nie przeszkadza, bo właśnie dzięki Night Visions przeszłam przez większość próbnych matur w domowym zaciszu i te wszystkie wzory, obliczenia, wykresy nagle stały się łatwiejsze. 


3. One More Light - Linkin Park 
Mój drugi ulubiony zespół. Właściwie Linkin Park słucham najdłużej, bo w tym roku już dziewięć lat. Ich ostatni album wywołał wokół siebie dość sporo kontrowersji, przez gwałtowną zmianę brzmienia. Płyta w tym zestawieniu najważniejsza i najbardziej dla mnie emocjonalna, ponieważ jest to niejako pożegnanie Chestera Benningtona z potencjalnym słuchaczem (wokalista w lipcu tego roku popełnił samobójstwo). Płyta nacechowana dużą ilością popowych zagrywek, momentami broniąca się delikatnym rockiem i electro, którego również swoją drogą nie ma przesytu. W całej historii Linkin Park, nie było tak delikatnego krążka. Jeśli mam być szczera, album spodobał mi się po pierwszym przesłuchaniu w całości, są tutaj piosenki, które mogą nie trafić do odbiorcy jako wyrwana z kontekstu. Dobrym tego przykładem jest utwór Heavy, który strasznie mi się za pierwszym odsłuchaniem nie podobał, jednak jako element układanki ma sens oraz nie stanowi niczego odrębnego. One More Light to śmiała podróż przez psychikę samego wokalisty, ale można tutaj śmiało szukać odniesienia do losowych osób, nawet tych obecnych w naszym otoczeniu. 
Jedynym minusem płyty jest jej długość, bo gdy ją odpalasz i wczuwasz się w muzykę, następuje nieuchronny koniec. Nienawidzę tego uczucia, ponieważ wraz z końcem albumu, wracam do szarej rzeczywistości i nie pozostaje mi nic innego, jak odtworzyć składankę. 


4. The Dark Side Of The Moon - Pink Floyd
Chyba każdy się ze mną zgodzi, że krążek zespołu Pink Floyd, to najważniejszy okaz w historii muzyki. Nie tylko ze względu na światowy sukces, w końcu przez czternaście lat znajdował się na liście Billboard 200. Utwory przede wszystkim opowiadają o problemach znamiennych nawet dla naszych czasów, głównie pieniądze, wojny, chciwość. To jest jeden z tych albumów idealnych do odpoczynku, mimo tak poważnej tematyki. Niesamowite obchodzenie się z instrumentami, perfekcyjny głos wokalisty, odkrywający coś nowego w każdej piosence oraz chórki, nadają The Dark Side Of The Moon niepowtarzalnego klimatu. Dodatkowo należy wspomnieć o pewnych dźwiękowych zagrywkach, dla przykładu przy piosence Money słyszymy znamienną kasę sklepową i pobrzękiwanie monet, a na początku całego albumu obecne jest miarowe bicie serca i późniejsze śmiechy. Raczej nie ma na rynku muzycznym równie wyśmienitego albumu, który byłby jednocześnie klimatyczny, prawdziwy i posiadał tak idealnie zgrane dźwięki. 


5. Nothing But Thieves (zespół o tej samej nazwie)
Przechodzę do zespołu, który w Polsce powoli staje się bardziej popularny. Osobiście miałam styczność z Nothing But Thieves jakiś czas temu, gdy przypadkiem odkryłam jedną z ich piosenek na YouTube. Szczęście mi dopisało, ponieważ ów utwór pochodził z tej właśnie płyty. 
Nie wiem, co mogłabym powiedzieć, by przekonać was do sięgnięcia po ten krążek. Dlatego powiem, iż jest to bardzo specyficzna pozycja na mojej liście. Głównie za sprawą barwy głosu wokalisty. Każda z piosenek wpada w ucho, a także pozwala na odkrycie znamiennych już motywów dla odmian muzyki rockowej. Nie mogę powiedzieć o niej nic więcej, to po prostu należy przesłuchać samemu. 


6. English Rain - Gabrielle Aplin
Założę się, że spora część z was nie zna jej osobiście, za to pewnie kojarzycie jej dwa najpopularniejsze utwory - Salvation (wykorzystane np. w trailerze Małego Księcia) oraz Power of Love (niejednokrotnie pojawiające się w serialach). Album folk popowy sprawił, że moje serce nagle drgnęło i zapragnęłam iść przed siebie ze słuchawkami w uszach, słuchając tylko tych piosenek. Każda z nich oferuje inną gamę emocjonalną, znajdują się tutaj utwory przy których można skakać z radości, jak również te bardziej refleksyjne. Do tego muszę przyznać, iż głos Gabrielle jest czymś, czego nie spotyka się na co dzień, a teksty niosą za sobą wiele przesłań, które możemy odnieść do naszego życia. Jeśli mogę wam polecić przykład takiej piosenki, wskażę na Home. Niejednokrotnie okazała się dla mnie adekwatna i wywołująca wzruszenie. 


7. Red - Taylor Swift
Zdecydowanie mój faworyt, jeśli chodzi o dyskografię młodej, amerykańskiej wokalistki. Mieszanka popu i muzyki country stanowi znamienny styl dla dotychczasowych płyt Swift, jednakże Red otwiera nową erę dla pracy wokalistki i stanowi równocześnie pożegnanie z albumami pokroju Speak Now. W Red zaskoczyło mnie przede wszystkim narzucone tępo, piosenki są szybsze i nie opowiadają o zranionej dziewczynie. Krążek wyznacza barierę między płaczliwymi piosenkami dla nastolatek, a tymi bardziej dojrzałymi, dla pewnych siebie kobiet. Najbardziej innowacyjny album spod skrzydeł Taylor, zainteresować może rytmem poszczególnych utworów, a także tekstami. Warto wspomnieć także, że oczywiście na krążku znajdziemy elementy przypominające "starą" Swift, jednak nie ma to znaczenia dla odbioru całości, no i akurat w dwóch piosenkach, w których czuć te nawiązania, Taylor śpiewa razem z Edem Sheeranem oraz Garym Lightbody, wokalistą Snow Patrol
O ile dobrze kojarzę, to jak na razie jest to jedyna współpraca piosenkarki z mężczyznami (oczywiście mam na myśli piosenki, które trafiły na jej płytę). 


8. Ghost Stories - Coldplay
Muszę powiedzieć, że to najbardziej specyficzna pozycja. Tak samo jak w przypadku Pink Floyd, płyta Coldplay nadaje się idealnie na odpoczynek, a najlepiej jej posłuchać pod wieczór, kiedy człowiek siada z kubkiem herbaty, bo wówczas wtedy czuć pewną magię obecną przy niektórych piosenkach, szczególnie Midnight. Śmiało można powiedzieć, że Ghost Stories zabiera słuchacza w podróż po własnej wyobraźni. Jednocześnie jest to pewien powiew świeżości dla twórczości zespołu. Utrzymany w klimacie rocka alternatywnego, domieszki popu oraz elektroniki, stanowi dobre połączenie, razem z niepowtarzalnym głosem wokalisty. Płyta obowiązkowa dla każdego marzyciela. 


Oczywiście numery przyporządkowałam losowo, toteż nie sugerujcie się tym ;) 
Początkowo płyt miało być dziesięć, ale stwierdziłam, że jednak wybiorę osiem, bo dwie okazały się przeciwnością tego, co napisałam we wstępie. 
Mam nadzieję, że komuś ten post okazał się przydatny i będzie mi bardzo miło, jeśli zapozna się z którąś z propozycji. A może znacie któryś z owych albumów? Jeśli tak, śmiało piszczcie, co o nim sądzicie. Może też macie jakąś płytę godną polecenia? Koniecznie dajcie znać w komentarzach. 

3 komentarze:

  1. Uwielbiam Pink Floyd, ID oraz Nothing But Thieves. Poza tym po jestem najzwyczajniej zakochana w muzyce brytyjskiej, a Tom Odell i The Beach to moi faworyci :)

    Pozdrawiam
    ver.reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Toma Odella również bardzo lubię, a o The Beach słyszałam, ale nie słuchałam nigdy. Nadrobię na pewno :D

      Usuń
  2. Unable to receive digital currency from another wallet in Blockchain
    How to fix the failure to receive digital currency from other wallet error in Blockchain? This error should be made on time as it is a quite a significant issue. If you don’t know how to eliminate this error, you can dial Blockchain support number 1800-665-6722 and accomplish the appropriate solutions as well as information related to the queries. The professionals are one call away from you and give their 100% to satisfy the users with magnificent and endless services.
    blockchain support number
    how to contact blockchain support

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony przez Arianę | Technologia Blogger | X X